Din ce in ce mai multi conducatori auto din Romania iau in calcul achizitionarea unor anvelope second hand pentru masina lor achizitionata la mana a doua sau noua. Indiferent ca aceasta decizie este influentata de preturile mici ale anvelopelor SH sau de alte criterii, este recomandat ca, inainte de a face o alegere clara in acest sens, sa se gandeasca mult mai bine.
Anvelopele second hand nu numai ca nu sunt o alegere buna din punctul de vedere al calitatii, ci se poate intampla chiar ca cele de iarna sa puna in pericol atat viata soferilor, cat si a celorlalti participanti la trafic. Cand vine vorba despre intretinerea autoturismului, soferii nu trebuie sa se zgarceasca, pentru ca orice leu economisit este in directa corelatie cu siguranta – sau nesiguranta, in acest caz – rutiera.
Anvelopele second hand – un pericol ascuns
Anvelopele la mana a doua sunt din ce in ce mai cautate in Romania, deoarece soferii cred ca fac o economie importanta de bani daca achizitioneaza lucruri mai ieftine. Adevarul este ca economia este facuta doar pe moment, deoarece acestea trebuie inlocuite in urmatorul sezon, iar pericolele la care se expun sunt foarte mari. Anvelopele uzate sunt una dintre principalele cauze ale accidentelor in Romania. Acestea sunt prea uzate, imbatranite, cu zero performante la aderenta si la franare.
Anvelopele second hand pot fi achizitionate de pe internet, de la cunostinte, din targuri sau vulcanizari, din depozite specializate, dar pot avea diferite probleme si pneuri de o slaba calitate, fiind, in acest caz, foarte periculoase. Principala si cea mai importanta problema a acestor anvelope SH este vechimea. Pentru cei care insista, totusi, sa isi cumpere cauciucuri la mana a doua, acestea nu trebuie sa aiba o vechime mai mare de doi ani.
Pe langa vechime, este importanta si starea generala a anvelopei. Aceasta face referire la suprafata de rulare, la starea flancurilor, la absenta crapaturilor, a loviturilor si a peticelor pe interior. Nu in ultimul rand, anvelopele second hand pot avea o uzura neuniforma, din cauza faptului ca s-a circulat cu ele fara ca geometria rotilor sa fi fost facuta in mod corect.