Conducerea unei masini cu cauciucuri sub umflate este o idee proasta. Presiunea redusa creste rezistenta la rulare. Aceasta inseamna o reducere a eficientei consumului de combustibil, deoarece este nevoie de mai multa energie pentru a avansa masina.
Studiile arata ca cel putin jumatate din accidentele rutiere cu o masina sunt cauzate de probleme ale anvelopelor. Cu toate acestea, se estimeaza ca intre 60 si 80% dintre vehicule ruleaza cu anvelope moi!
Sistemele de monitorizare a presiunii cu care sunt echipate modelele mai noi sunt suficient de fiabile. Dar in afara de a conduce cu anvelope noi, ce se poate face pentru a mentine presiunea potrivita in ele, dupa ce atat de multi soferi ignora problema?
Anvelopele auto-gonflabile sunt la orizont
La vehiculele militare si grele, anvelopele cu autoumflare au fost folosite pentru scurt timp, dar intotdeauna in prezenta unui compresor sau a unui rezervor de aer in vehicul. Abia recent au aparut niste modele inovatoare de anvelope auto-gonflabile.
Sistemul foloseste un tub in interiorul anvelopei, aproape de perete. In punctul sau cel mai de jos, camera este inchisa permanent din cauza deformarii normale a anvelopei cauzata de greutatea vehiculului. Pe masura ce anvelopa se roteste, partea infundata se schimba constant. Daca nivelul aerului scade, senzorii si regulatorul automat de presiune sunt activati. Ei elibereaza tubul si acesta incepe sa aspire aerul atmosferic. Cand anvelopa atinge presiunea necesara, supapa de retinere impiedica alimentarea suplimentara cu aer.
Un alt sistem, numit Halo foloseste un pendul cu o greutate de 5 kg, care este montat direct pe axul rotii. Pe masura ce roata se roteste, pendulul se balanseaza si antreneaza o pompa autonoma care adauga aer pana cand se atinge presiunea dorita. Desi in prezent este valabil doar pentru camioane, autobuze si remorci de tractor, sistemul Halo a fost testat pe o varietate de vehicule.
Numai atunci cand aceste proiecte si alte proiecte similare vor avea o aplicatie mai larga, soferii vor putea ignora mentinerea presiunii corecte in anvelope.